سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انجمن علمی کتابداری پیام نور شهرضا


عاشق آسمونی
در انتظار آفتاب
جوان ایرانی
شقایقهای کالپوش
بلوچستان
هم نفس
طراوت باران
دیار من دشتستان- بُنار آبشیرین
.: شهر عشق :.
پیامنمای جامع
$$دوست$$
نمکستان
رازهای موفقیت زندگی
تولید ورمی کمپوست//شرکت نوآوران جوان آوان پارس دزفول
(بنفشه ی صحرا)
عشق
جزتو
جیغ بنفش در ساعت 25
گروه اینترنتی جرقه داتکو
باور من...!!!
غزلیات محسن نصیری(هامون)
آتیه سازان اهواز
رویابین
سایه های خیال
حدیث بلاگ
فرهنگی
ردّ قلم. هر چه اجر است در گمنامی است. شهید آوینی
گرگ و میش
یاور 313
مهندسی متالورژِی
مقاله های تربیتی
بیاببین چیه؟
از یک انسان
جالب انگیزناک
آسمان آبی
فقط من برای تو
هیئت حضرت زهرا(س)شرفویه
تکسوارعشق
جوانان بیجار
صدف جان صدف عزیزم چشم انتظارتم برگرد
جوک و خنده
جوجو
دهاتی
دکتر علی حاجی ستوده
من وتو
کشکول
مهاجرعشق
حاج آقا مسئلةٌ
طیفکان
اسیر عشق...
عاشق تنها....
دنیای بی وفا
مونا کتابدار ایرانی
کهکشان Networkingbest
یوسف
کتابداری واطلاع رسانی(لایبر)
پلنگ صورتی
سیب ترش
کسب در آمد آسان از اینترنت
شعر عمار خدری

 

یک ناشر معتقد است: تنها راه فروش بیش‌تر کتاب این است که مردم آن را بپسندند، وگرنه تبلیغ هم بر فروش کتاب تأثیری نخواهد داشت.

 

علی علمی، مدیر نشر پیکان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار کتاب خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ی ضرورت تبلیغ کتاب، گفت: کتاب‌ها از نظر نیاز به تبلیغ دو دسته هستند؛ دسته‌ای از کتاب‌ها علمی هستند و کسانی که با آن‌ها سروکار دارند، متوجه انتشارشان نمی‌شوند؛ در نتیجه باید برای معرفی آن‌ها به مردم، تبلیغ و اطلاع‌رسانی انجام شود. دسته‌ی دیگر کتاب‌های عامه‌پسند و رمان هستند. برای این کتاب‌ها تبلیغ فایده‌ای ندارد و تبلیغ واقعی برای آن‌ها، معرفی سینه به سینه‌ای است که مردم خود انجام می‌دهند.

 

او افزود: نقد کتاب که هزینه‌ای هم برای ناشر ندارد، لازم و مؤثر است، اما رمان نیازی به تبلیغ ندارد؛ مگر این‌که نویسنده‌اش فرد شناخته‌شده‌ای باشد و مردم منتظر انتشار اثرش باشند. ما برای کتاب‌های خود آگهی نمی‌دهیم؛ چراکه کتاب‌های ما بیش‌تر جنبه‌ی عمومی دارند و به صورت سینه به سینه معرفی می‌شوند. تیراژ کتاب هم به قدری پایین است که هزینه کردن برای تبلیغ آن به‌صرفه نیست.

 

علمی همچنین عنوان کرد: ما در این سال‌ها رمان‌هایی داشته‌ایم که برای آن‌ها پول آگهی داده‌ایم و آن‌ها را تبلیغ کرده‌ایم، اما فروش خوبی نداشته‌اند و فروش‌شان کم‌تر از کتاب‌هایی بوده که آگهی نداشته‌اند. با این حال، کتاب باید در رسانه‌های مختلف نقد شود. نقد شدن کتاب بویژه در رادیو و تلویزیون، بر میزان فروش آن هم تأثیر دارد.

 

او در ادامه گفت: با وجود اثرگذاری برنامه‌های معرفی و نقد کتاب، ما تا به حال برای این‌که در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، درباره‌ی کتاب‌های‌مان صحبت شود، به هیچ احدالناسی پول نداده‌ایم، اما همیشه دو نسخه از کتاب‌های‌مان را برای رسانه‌ها می‌فرستیم. گاهی هم برای روزنامه‌ها کتاب می‌فرستیم و آن‌ها کتاب‌های‌مان را معرفی می‌کنند، اما به طور کلی کتاب را باید مردم بپسندند و به یکدیگر معرفی کنند. نمی‌توان با تبلیغات، کتاب فروخت، درباره‌ی فیلم هم همین‌طور است، تا وقتی مردم کتاب یا فیلمی را نپسندند، آن کتاب یا فیلم هرقدر هم تبلیغ داشته باشد، نمی‌فروشد.


ارسال شده در توسط نسیم احمدی