سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انجمن علمی کتابداری پیام نور شهرضا


عاشق آسمونی
در انتظار آفتاب
جوان ایرانی
شقایقهای کالپوش
بلوچستان
هم نفس
طراوت باران
دیار من دشتستان- بُنار آبشیرین
.: شهر عشق :.
پیامنمای جامع
$$دوست$$
نمکستان
رازهای موفقیت زندگی
تولید ورمی کمپوست//شرکت نوآوران جوان آوان پارس دزفول
(بنفشه ی صحرا)
عشق
جزتو
جیغ بنفش در ساعت 25
گروه اینترنتی جرقه داتکو
باور من...!!!
غزلیات محسن نصیری(هامون)
آتیه سازان اهواز
رویابین
سایه های خیال
حدیث بلاگ
فرهنگی
ردّ قلم. هر چه اجر است در گمنامی است. شهید آوینی
گرگ و میش
یاور 313
مهندسی متالورژِی
مقاله های تربیتی
بیاببین چیه؟
از یک انسان
جالب انگیزناک
آسمان آبی
فقط من برای تو
هیئت حضرت زهرا(س)شرفویه
تکسوارعشق
جوانان بیجار
صدف جان صدف عزیزم چشم انتظارتم برگرد
جوک و خنده
جوجو
دهاتی
دکتر علی حاجی ستوده
من وتو
کشکول
مهاجرعشق
حاج آقا مسئلةٌ
طیفکان
اسیر عشق...
عاشق تنها....
دنیای بی وفا
مونا کتابدار ایرانی
کهکشان Networkingbest
یوسف
کتابداری واطلاع رسانی(لایبر)
پلنگ صورتی
سیب ترش
کسب در آمد آسان از اینترنت
شعر عمار خدری

 

معرفی پایگاه Elsevier

شامل 1800 مجله معتبر در تمامی موضوعات می باشد.  به علت بالا بودن هزینه اشتراک Elsevier ، سال اکثر دانشگاههای تحت پوشش وزرات علوم به صورت مشترک مجلات غیر پزشکی این ناشر (1200 عنوان ژورنال ) را مشترک گردیده است . لازم به توضیح است این عناوین در موضوعات آکادمیک شامل علوم پایه ، علوم مهندسی و تکنولوژی ، کشاورزی و بیولوژی ، علوم انسانی و اجتماعی و روانشناسی ، اقتصاد و مدیریت می باشد . در این پایگاه مجلاتی که مربع کنار آنها سبز رنگ می باشد مقالات 5 سال اخیر را به صورت تمام متن ارائه می دهند . بقیه ژورنالها به صورت چکیده می باشند (مربع های سفید رنگ) .

چگونگی جستجو در پایگاه Elsevier

1. در صورتیکه جستجوی شما ساده باشد می توانید در همان صفحه اصلیElsevier در قسمت Quick Searchجستجویتان را انجام دهید.

2. در صورتیکه بخواهید جستجوی خود را محدودتر نمایید . مثلاٌ اگر نام نویسنده ، سال خاص و ... برای شما مشخص باشد ، بر روی گزینه Advence Searchکلیک نمایید .

3. در صورتیکه بخواهید لیست مجلات موجود در Elsevier را مشاهده نمایید. بر روی گزینه Journals کلیک نمایید . لیست کلیه مجلات تحت پوشش Elsevier به ترتیب الفبایی مشاهده می گردد. همانگونه که قبلاً نیز ذکر شد مجلاتی که مربع کنار آنها سبز رنگ باشد ، جزء مجلات خریداری شده دانشگاه مربوطه می باشند و مقالات را به صورت تمام متن در اختیار کاربر قرار می دهد.

توجه: از امکانات جالب Elsevier امکان استفاده از Alert می باشد ، بدین ترتیب که پس از ورود به محیط Elsevier و کلیک بر روی گزینه Alert صفحه ای باز می شود که مراجعین ابتدا باید در قسمت Register Now ثبت نام نمایند ، پس از ثبت نام و پر نمودن کلیه فیلد های فرم ثبت نام ، مقالات جدیدی که به محیط Elsevier اضافه می شود ، خود به خود به آدرس Email فرد مذکور فرستاده خواهد شد . سرچ در پایگاههای دیگر رزنت همانند John Wiley و Spriger و ... همانند Elsevier می باشد


ارسال شده در توسط نسیم احمدی

چگونه وبلاگ بسازیم؟

ساختن ویلاگ  کار خیلی ساده ای است .. شما میتوانید فقط با صرف  حداکثر 5 دقیقه از وقت خود یک وبلاگ داشته باشید...

برای این کار ابتدا

1.به سایت یکی از ارائه دهندگان وبلاگ مانند parsiblogیاpersianblog یا blogfa رفته (در این متن به ارائه خدمات www.parsiblog.com اشاره می شود.)

2.در سایت پارسی بلاگ بایست  بر  قسمت عضویت کلیک کرد

3.در قسمت عضویت اطلاعاتی از شما خواسته میشود که شما با پر کردن  فرم و کلیک بر دکمه ثبت وبلاگ خود را می سازید(اطلاعاتی چون نام،نام خانوادگی ،نام کاربری ،نام وبلاگی که در حال ساخت آن هستید و....) .اکنون وبلاگ شما ساخته شده است

4 .پس از ساخت وبلاگ ...به صفحه اصلی وبلاگ وارد شده و در قسمت ازسال یادداشت  جدید میتوان متن هایی که میخواهید در وبلاگ بگذارید را درج کنید ..و از امکانات دیگر استفاده کنید
در صفحه ی تنظیم یادداشت گزینه های مختلفی وجود دارد که اکثر آنها شبیه Word هست و بسیار آسان. مثل Bold ، Italic یا Underline.

اما گزینه هایی مثل تنظیم جدول، ایجاد عکس و یا لینک دادن وجود دارد که با آن به زودی آشنا می شویم.

پس از هر بار فرستادن مطالب، آنها در پایین صفحه ثبت می شوند.

در وبلاگ مطالب از پایین به بالا نمایش داده می شوند.

پس قدیمی ترین آن است که پایین ترین است.

5.انتخاب قالب: هر وبلاگ یک قالب (شکل کلی) دارد که مطالب بر اساس آن کد بندی می شوند. شما می توانید به راحتی در قسمت انتخاب قالب ، قالب مورد علاقه ی خود را انتخاب کنید.

ویرایش قالب: برای قالب نویسی احتیاج است که یک زبان برنامه نویسی بلد باشید که برای وبلاگ زبان پایه HTML مخفف Hyper Text Markup Language به معنای زبان برنامه نویسی ابرمتن می باشد. قالبا CSS هم برای یادگیری بسیار خوب است و کار شما را راحت می کند. اما لازم است که شما این دو زبان را یاد بگیرید که حتما در اولین فرصت لینک سایتهای آموزشی را خواهم داد.

6.خب برای لینک دادن ابتدا متنی که می خواهید به صورت لینک در آید بلوک کنید عکس کره ی زمین که گیره زده شده بزنید و بعد آدرس را بدهید. در منوی بعدی _blank باعث می شود لینک در صفحه ای جدا باز گردد.

7.در اینترنت برای عکس به نمایش گذاشتن باید آدرس عکس را بر روی اینترنت بدهید. برای یافتن آدرس عکس روی عکس مورد نظر در اینترنت کلیک راست کرده URL عکس را کپس مس کنید. سپس در وبلاگتان عکس کوه را شده و URL عکس را کپس می کنید(URL یعنی آدرس عکس)

اما اگر عکس بر روی هاردمان باشد چی؟ باید از طریق سایتهایی عکستان را Upload کنید یعنی وارد اینترنت نمایید. کافیست در گوگل سرچ کنید:Upload-File به راحتی برای شما کلی سایت می آورد.

می توانید از نرم افزارهایی مخصوص این کار استفاده کنید.

یک سایت Upload:Sharemation (اما من پیشنهاد می کنم در گوگل سرچ کنید.)

امکانات بیشتری در دسترس شما هست که با ساخت وبلاگ و وارد شدن در محیط آن میتوانید به راحتی به آنها دست یابید.




ارسال شده در توسط نسیم احمدی

«توراندت» در بازار کتاب ایران رویت شد

نمایشنامه «توراندت» یکی از مشهورترین آثار کارلو گوتزی، نمایشنامه‌نویس ایتالیایی است که با ترجمه ایرج زهری منتشر شد. توراندت یک تراژدی-کمدی در پنج پرده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نمایشنامه پنج پرده‌ای «توراندت» یکی از مشهورترین آثار کارلو گوتزی نمایشنامه‌نویس معروف ایتالیایی با ترجمه ایرج زهری به همت نشر قطره منتشر شد. 

کارلو گوتزی نویسنده این نمایشنامه یکی از چهره‌های شاخص درام‌نویسی در تاریخ ادبیات نمایشی است. او پیش از آن‌که به نمایش روی بیاورد به عنوان شاعر شهره بود. علت اصلی رویکرد او به تئاتر، مبارزه با دو نمایشنامه‌نویس معاصرش «پیترو کیاری»، که افسانه‌هایی سخیف می‌نوشت و «کارلو گولدونی» که با نمایشنامه‌هایی چون «یک نوکر و دو ارباب» و «دروغگو» در میان تماشاگران موفقیت بسیار کسب کرده بود. 

آثار نمایشی گوتزی آمیزه‌ای از افسانه و واقعیت، در پوشش دوگانه کمدی و تراژدی است. او در سال 1781 نخستین‌بار در 41 سالگی با نخستین نمایشنامه‌اش «عشق به سه پرتقال» برای گروه‌های کمدیا دل آرته مشهور شد. 

شخصیت‌های مهم نمایشنامه «توراندت» عبارتند از «آلتوم» خاقان چین، «توراندت» شاهزاده خانم چینی، «ادلما» شاهزاده خانم کشور تاتار و برده محبوب توراندت، «زلیما» برده دیگر توراندت، «شیرینا» مادر زلیما، «پانتالونه» منشی آلتوم، «تارتالیا» وزیرالوزرای آلتوم و «تروفالدینو» خواجه بزرگ در سرای توراندت، نقش نوکر زبر و زرنگ در نمایش کمدیا دل‌آرته. 

به طور کلی همه نقش‌های نمایش‌های گوتزی «تیپ» و هنرپیشگان نمایش او بدیهه‌گو هستند. بازیگران برخی از تیپ‌ها به دلیل تعلق آن‌ها به گروه‌های اجتماعی خاص و لهجه‌ای که به آن صحبت می‌کنند، اجازه بیشتری در بدیهه‌سرایی دارند. 

نمایشنامه «توراندت» نوشته کارلو گوتزی را نشر قطره با ترجمه ایرج زهری با شمارگان هزار و 100 نسخه در 136 صفحه و قیمت چهار هزار تومان منتشر کرده است. 

«توراندت» چهارمین جلد از مجموعه نمایشنامه‌های طرح «جامانده‌ها» است که در نشر قطره و زیر نظر نغمه ثمینی منتشر می‌شوند
.


ارسال شده در توسط نسیم احمدی

زمان برپایی بیستمین هفته کتاب تعیین شد

 
دومین جلسه اعضای ستاد برگزاری بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران روز گذشته (10 مهر) برگزار شد. در این جلسه زمان برپایی این دوره از هفته کتاب، بیستم تا بیست‌وهفتم آبان‌ماه تعیین شد.-
محمد اللهیاری، دبیر بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: دومین جلسه ستاد برگزاری هفته کتاب سال جاری با حضور نمایندگانی از دستگاه‌‌ها و نهادهای صنفی نشر برگزار شد.

وی ادامه داد: اعضای ستاد برگزاری بیستمین دوره هفته کتاب در این جلسه مباحث راهبردی خوبی را برای برپایی هرچه بهتر این دوره از هفته کتاب ارایه کرده‌اند.

دبیر بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در ادامه سخنانش گفت: این اعضا همچنین برای شعار این دوره از هفته کتاب و عناوین روزهای هفته کتاب پیشنهادهایی را ارایه کردند. این پیشنهادها در اختیار کمیته‌ بررسی پیشنهاد‌ها با هدف انتخاب بهترین شعار و بهترین عناوین برای ایام هفته کتاب قرار گرفت.

اللهیاری بیان کرد: برخی از اعضای ستاد برگزاری بیستمین دوره هفته کتاب در این جلسه درباره مسایل روز نشر مانند کاغذ نیز مطالبی مطرح کردند که امیدواریم راهکارهای مفیدی که در این حوزه پیشنهاد می‌شوند، از  دستاورهای مفید جلسه‌های ستاد برگزاری این دوره از هفته کتاب باشند.

مدیرکل امور کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره جلسه بعدی ستاد برگزاری بیستمین دوره هفته کتاب گفت: از جلسه آینده به ارزیابی برنامه‌های پیشنهادی برای اجرا در هفته کتاب و تدوین آن‌ها اقدام خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: بررسی ابعاد کمی و کیفی برنامه‌های قابل اجرا در هفته کتاب سال جاری از دیگر مباحثی‌اند که در جلسه‌های آینده به آن‌ها می‌پردازیم.

ارسال شده در توسط نسیم احمدی

جایزه فانتزی بریتانیا به جو والتون رسیدجایزه فانتزی بریتانیا به جو والتون رسید

جو والتون نویسنده بریتانیایی با کتاب «در میان دیگران» یک جایزه دیگر را به کارنامه موفقیت هایش اضافه کرد.-
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از گاردین، این نویسنده ابتدا جایزه هوگو، بعد جایزه نبولا و اکنون جایزه فانتزی بریتانیا را برای این رمان دریافت کرده است. 

این نویسنده اهل ولز که اکنون در کانادا زندگی می‌کند در این رقابت با نویسندگان برجسته دیگری چون استفن کینگ و جورج.آر.آر.مارتین همراه بود. استفن کینگ برای کتاب 11.22.63 که سفری در زمان و درباره ترور جان .اف.وکندی نوشته شده و جورج .آر.آر.مارتین با آخرین کتاب از مجموعه«ترانه یخ و آتش» با عنوان «رقصی با اژدهاها» دراین رقابت حضور داشتند. 

«در میان دیگران» داستانی کاملا برعکس «هری پاتر» دارد و قصه دختری 15 ساله با توانایی‌های جادوگری است که به مدرسه غیرجادوگری فرستاده می‌شود. 

دیگر برندگان جوایزی که دیشب در مراسم اهدای جوایز فانتزی بریتانیا اهدا شد شامل «تشریفات مذهبی» نوشته آدام نیول بود که جایزه بهترین رمان دلهره‌آور را برد. «کورل و خدای شکم گنده» نوشته لوی تیدار نیز جایزه بهترین رمان کوتاه را گرفت و جایزه بهترین داستان کوتاه نیز نصیب «خیلی خیلی ویژه برای هر کسی» نوشته رابرت شرمن رسید. «مرموز» نوشته جف و آن وندر مر نیز جایزه بهترین کتاب گلچین را از آن خود کرد.

ارسال شده در توسط نسیم احمدی

.

گزارش بیست ویکمین دورة جایزة کتاب فصل  


آیین پایانی و اهدای جوایز بیست ویکمین دورة جایزة کتاب فصل سه شنبه (4مهر) و از ساعت 16 تا 18 در سرای اهل قلم درحالی برگزار می شود که در این دوره در مجموع 6 کتاب به عنوان اثر برگزیده و 14 کتاب نیز به عنوان اثر شایسته تقدیر انتخاب شدند.
به گزارش روابط عمومی موسسه خانه کتاب، دراین دوره از مجموع آثار منتشر شده، 3707 اثر مورد ارزیابی قرار گرفت. در حالی که در دورة مشابه سال قبل، یعنی هفدهمین دوره، 3559 اثر داوری شده بود که بررسی ها نشان می دهد در این دوره نسبت به دورة قبل، 148 اثر بیشتر داوری شده است.
همچنین در این دوره 193 اثر به مرحل? دوم راه یافته است، در حالی که در دورة قبل 204 اثر به مرحل? دوم راه یافته بود که آمارها نشان دهندة این است که در این دوره نسبت به دورة مشابه سال قبل 11 اثر کمتر به مرحلة دوم راه یافته است.
بر اساس این گزارش، شمار آثار داوری شده به تفکیک موضوعات بدین قرار است: کلیات: 23، فلسفه و روان¬شناسی: 571، دین: 389، علوم اجتماعی: 480، زبان: 20، علوم خالص: 72، علوم کاربردی: 502، هنر: 213، ادبیات: 698، تاریخ و جغرافیا: 215، کودک و نوجوان: 524.
در این دوره در مجموع 6 کتاب به عنوان اثر برگزیده (4 تألیف و 2 ترجمه) و 14 کتاب (9 تألیف و 5 ترجمه) نیز به¬عنوان اثر شایستة تقدیر انتخاب شدند.
مراسم پایانی بیست ویکمین دورة جایزة کتاب فصل چهارم مهرماه سال جاری در سرای اهل قلم برگزار خواهد شد.


ارسال شده در توسط نسیم احمدی

فراخوان سومین نمایشگاه ملی کتاب دفاع‌مقدس اعلام شد

فراخوان سومین نمایشگاه ملی کتاب دفاع‌مقدس از سوی سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس سپاه به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع‌مقدس اعلام شد. مهلت ثبت‌نام برای شرکت در این نمایشگاه تا 10 مهر ماه سال جاری است./
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سومین نمایشگاه ملی کتاب دفاع‌مقدس با همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس سپاه و سازمان بسیج  مستضعفین از بیستم تا بیست و نهم مهر ماه 1391 در شیراز برگزار می‌شود.

سومین دوره نمایشگاه ملی کتاب دفاع‌مقدس همزمان با هفته دفاع‌مقدس، به منظور ارتقاء سطح کمی و کیفی آثار و همچنین ترویج فرهنگ مطالعه، برگزار خواهد شد. در این فراخوان از تمامی ناشران دعوت شده در ساعات اداری به ستاد ثبت نام نمایشگاه مراجعه و فرم‌های ثبت‌نام را تحویل بگیرند.

تمامی ناشرانی که حداقل 10 عنوان اثر با موضوعات ادبیات پایداری و مقاومت، دفاع‌مقدس و جنگ تحمیلی به چاپ رسانده‌اند، می‌توانند در این نمایشگاه شرکت کنند.

ناشران می‌توانند فرم‌های مربوط را با مراجعه به سایت WWW.FATEHAN.IR دریافت و پس از تکمیل نسبت به تحویل مدارک اقدام کنند.

مهلت ثبت‌نام برای شرکت در این نمایشگاه تا 10 مهر ماه سال جاری است. ستاد برگزاری سومین نمایشگاه ملی کتاب دفاع‌مقدس در خیابان حافظ ،‌خیابان نوفل لوشاتو، خیابان هانری کربن، پلاک 3 سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس سپاه و بسیج، طبقه اول قرار دارد و شماره تماس ستاد 66708369 است.

ارسال شده در توسط نسیم احمدی

خودزندگینامه «بتینا ولف» بازار کتاب آلمان را تسخیر کرد

بتینا ولف همسر کریستین ولف، رییس جمهور اسبق آلمان با انتشار زندگینامه حودنوشتش نبض بازار کتاب‌های غیرداستانی آلمان را در دست گرفت.-
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از اشپیگل ، این کتاب 223 صفحه‌ای که «آن سوی تشریفات» نام دارد با فتح پیشخان‌ کتابفروشی ها توانسته مکان نخست را در جمع پرفروش ترین کتاب های غیرداستانی بازار به خود اختصاص دهد.
 
این کتاب در مجموع در حدود 31 درصد بیشتر از کتاب «هنر تجارت دقیق» نوشته رولف دوبلیس که در مکان دوم جدول پرفروش ترین کتاب‌های غیرداستانی ایستاده، فروش داشته است. 

بتینا ولف متولد 25 اکتبر 1973 در هانوور با نام «بتینا کورنر» است. او همسر دوم کریستین ولف رییس جمهور اسبق کشور آلمان است. کریستین ویلهلم والتر ولف متولد 19 ژوئن 1959 در اوسنابروک است. وی از 30 ژوئن 2010 تا زمان کناره گیری‌اش در 17 فوریه 2012 ، دهمین رییس جمهور جمهوری فدرال آلمان بود. ولف از سال 2003 تا 2010 نخست وزیر ایالت نیدرزاخسن بود. 

دومین کتاب تازه وارد جدول این هفته با عنوان «جنبش» نوشته راجر ویلمسن روزنامه‌نگار آلمانی است که در 315 صفحه منتشر شده و در مکان انتهایی جدول جای گرفته است. او در این کتاب یک زندگی متشکل از تمام لحظاتی که خودش آن را سپری کرده در کنار هم قرار می‌دهد. این کتاب تنها  کتاب خاطرات نیست بلکه یک کتاب راهنماست تا ما لحظات مختلف زندگیمان را از یکدیگر بازشناسیم.
 
در هفته‌ای که گذشت کتاب‌های «هنر اندیشه آشکار» نوشته رولف دوبلی، «در میان قلب» نوشته ایلدیکو فون کورتی، «جنون دیجیتال» نوشته مانفرد اشپیتسر، «مادرخوانده» به قلم گرترود هولر، «این را متوجه می‌شوید آقای اشمیت؟» نوشته هلموت اشمیت و جیووانی دی لوزنزو ، «تقریبا بهترین دوستان» نوشته فیلیپه پوزو دی بورگو و «سریع فکر کردن، آهسته فکر کردن» نوشته دانیل کنمان در مکان‌های سوم تا نهم قرار گرفته‌اند.


ارسال شده در توسط نسیم احمدی

سومین کنفرانس مدیریت اجرایی


 24 و 25 مهر ماه 1391 - سالن همایش های اسناد و کتابخانه ملی

دبیر کنفرانس : پروفسور سید مهدی الوانی

آخرین مهلت ارسال اصل مقالات : 1 مهرماه 1391

www.embaconference.com

دانلود فرم ثبت نام

ضرورت برگزاری کنفرانس:

همزمان با موج جدید پیشرفت و شکوفایی کشور در عرصه‌های مختلف علمی و اجتماعی، جایگاه مدیریت اجرایی به عنوان ابزاری کارآمد و بین رشته‌ای، نمود بیشتری پیدا کرده است. استقبال چشمگیر جامعه دانشگاهی، مدیران کشور و سایر علاقمندان برای تحصیل در این حوزه، خود موید ظرفیت‌های بالقوه و نیاز کارشناسان و مدیران کشور برای توسعه و ترویج این فضا می‌باشد. دبیرخانه کنفرانس با آگاهی از این موضوع و از سال 1389 با همراهی اساتید برجسته، مدیران و کارشناسان این حوزه در کشور نسبت به برگزاری موفق دو کنفرانس اقدام کرده است. 24,25مهرماه سومین کنفرانس مدیریت اجرایی در سالن همایش های اسناد وکتابخانه ملی برگزار می گردد.


ارسال شده در توسط نسیم احمدی
ارسال شده در توسط نسیم احمدی
   1   2      >