سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انجمن علمی کتابداری پیام نور شهرضا


عاشق آسمونی
در انتظار آفتاب
جوان ایرانی
شقایقهای کالپوش
بلوچستان
هم نفس
طراوت باران
دیار من دشتستان- بُنار آبشیرین
.: شهر عشق :.
پیامنمای جامع
$$دوست$$
نمکستان
رازهای موفقیت زندگی
تولید ورمی کمپوست//شرکت نوآوران جوان آوان پارس دزفول
(بنفشه ی صحرا)
عشق
جزتو
جیغ بنفش در ساعت 25
گروه اینترنتی جرقه داتکو
باور من...!!!
غزلیات محسن نصیری(هامون)
آتیه سازان اهواز
رویابین
سایه های خیال
حدیث بلاگ
فرهنگی
ردّ قلم. هر چه اجر است در گمنامی است. شهید آوینی
گرگ و میش
یاور 313
مهندسی متالورژِی
مقاله های تربیتی
بیاببین چیه؟
از یک انسان
جالب انگیزناک
آسمان آبی
فقط من برای تو
هیئت حضرت زهرا(س)شرفویه
تکسوارعشق
جوانان بیجار
صدف جان صدف عزیزم چشم انتظارتم برگرد
جوک و خنده
جوجو
دهاتی
دکتر علی حاجی ستوده
من وتو
کشکول
مهاجرعشق
حاج آقا مسئلةٌ
طیفکان
اسیر عشق...
عاشق تنها....
دنیای بی وفا
مونا کتابدار ایرانی
کهکشان Networkingbest
یوسف
کتابداری واطلاع رسانی(لایبر)
پلنگ صورتی
سیب ترش
کسب در آمد آسان از اینترنت
شعر عمار خدری

 

مطلب زیر به طور کامل از پایگاه اطلاعاتی پژوهشگاه مدارک علمی ایران گرفته شده است وهدف معرفی این پژوهشگاه به عموم بوده است.

سایت پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمی ایران با گرایش تخصصی در حوزه اطلاع‌رسانی و انتشار اطلاعات علمی و فنی ایران طراحی و استقرار یافته است.

اطلاعات درج شده در سایت رایگان بود و جز رعایت اخلاق علمی هیچ شرطی برای بهره‌براداری از آن وجو ندارد. وجود فرم ثبت‌نام صرفا برای اشتراک در فهرست پستی و ارسال تازه‌های سایت است و کاربر در تکمیل یا تکمیل نکردن  آن کاملا مختار است.

 

دریک نگاه 

اطلاعات علمی و فنی کشور در بخش پایگاههای اطلاعاتی قابل دسترسی است. در پایگاه‌های اطلاعاتی مشخصات و چکیده اطلاعات قابل بازیابی بود و بخش مقدماتی پایان‌نامه‌ها کارشناسی ارشد و دکترا نیز (در حدود پانزده صفحه اول) در دسترس کاربران می‌باشد. اگرچه مرکز برای ارائه متن کامل پایان‌نامه‌ها در سایت آمادگی فنی لازم را دارد، اما با توجه به اینکه از نظر حقوقی  و و جلب موافقت پدیدآورندگان و دانشگاههای موانعی پیش رو است، ارائه متن کامل پایان‌نامه‌ها از طریق سایت فعلاً میسر نیست.اما 15 صفحه نخست آنها(که معمولا اطلاعات کلی پروژه و روش‌شناسی را ارائه می‌نماید) با قالب PDF در دسترس عموم است. بقیه اطلاعات موجود در پایگاه‌ها، اطلاعات کتابشناختی و چکیده است. اطلاعات بیشتر در این زمینه

در بخش صفحه‌ها(به جز پایگاهها) شما فقط اطلاعات تخصصی حوزه اطلاع‌رسانی، ارتباطات، فناوری اطلاعات، مدیدریت اطلاعات، سازماندهی اطلاعات و سایر زمینه‌های مرتبط را خواهید یافت. این اطلاعات شامل اطلاعات کتابشناختی و در بیشتر موارد متن کامل اطلاعات مقالات، گزارشها، طرحهای پژوهشی و کتابهای تولید و منتشر شده در مرکز است. دسترسی به متن کامل اینگونه اطلاعات کاملا رایگان است و فقط حقوق مرکز در استفاده و نقل مطالب (شامل ذکر مأخذ) باید مراعات گردد. انتشار مطالب سایت به صورت چاپی و الکترونیکی بدون ذکر منبع از نظر حقوقی مجاز نمی‌باشد.

مطالب سایت های مرتبط شامل:

1-کمیسیون اطلاع رسانی 2- کمیسیون تولید اطلاعات  3- هیأت امنای منطقه 2   4- شورای معاونین پژوهشی دانشگاههای تهران  5- شبکه اطلاع‌رسانی کشورهای آسیایی و اقیانوس آرامAPIN 

 که به دلایلی مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران میزبان آنها است در حوزه تخصصی فعالیت این مراکز است. گزارشهای مندرج در این بخش نیز با رعایت حقوق پدیدآورندگان و ناشرین جهت استفاده کاربران قابل دسترسی است.

 

 اهداف:

سایت وب مرکز با اهداف زیر طراحی و اجرا شده است:

اطلاع رسانی و ارائه اطلاعات علمی (چکیده و تمام متن) به محققین و دانش پژوهان

- ایجاد ارتباط متقابل با مخاطبان داخل وخارج کشور 

معرفی تولیدات علمی مرکز طی سه دهه فعالیت پژوهشی و اطلاع رسانی

معرفی تواناییهای کنونی علمی مرکز برای ارائه خدمات علمی و پژوهشی به جامعه علمی و دانشگاهی کشور

 

  ویژگیهای وب مرکز (فارسی و انگلیسی)

 پوشش اطلاعات

 پوشش و دامنه اطلاعاتی که در این مرحله در وب مرکز درج گردیده عبارتست از:

سایر امکانات:

- دسترسی به سایتهای دانشگاهی، مراکز پژوهشی داخلی  و دولتی ایران

- گروههای مباحثه

- ارسال مقاله علمی برای انتشار در سایت مرکز

- استفاده از برخی از امکانات کتابخانه به صورت Online

- فرمهای Online

- دسترسی به اصطلاحنامه‌ ها

- دسترسی به فرهنگ دوزبانه حوزه اطلاع ‌رسانی

 

ساختار

ساختار وب, سلسله مراتبی بوده و در عین حال, صفحه ورودی (Entry Page) و خروجی(Exit Page) و صفحه هسته (Core Page) در آن پیش بینی شد است. تا دسترسی به صفحات مورد نظر وب سایت را تسریع و تسهیل گردد. 

 

 زبان

وب به دو زبان فارسی و انگلیسی طراحی شده است؛ با این تذکر که حجم اطلاعات بخش فارسی (به ویژه اطلاعات متن کامل) بسیار بیشتر و پوشش وسیعتری دارد. اطلاعات هر بخش از نظر گزینه های اصلی, شیوه ارائه اطلاعات و کیفیت اطلاعات متفاوت است


- گزارش سایت


حقوق مالکیت

استفاده از اطلاعات متنی سایت با رعایت حق مؤلف وعدم انتشار متن کامل اطلاعات (به شکل چاپی یا الکترونیکی)  کاملا آزاد و رایگان است. در هر حال هنگام نقل و استفاده از اطلاعات سایت مرکز، ذکرمنبع الزامی است شود.

1- انتشار متن کامل اطلاعات ( چاپی یا الکترونیکی)بدون کسب مجوز مجاز نبوده و حق هرگونه اقدام قانونی برای مرکز محفوظ می باشد.

2- شرط استفاده(با شریط گفته شده) از اطلاعات متنی سایت، ذکر نام مؤلف/ مترجم و نشانی دقیق اینترنتی مطلب مورد استفاده، است.

3- نقل چکیده یا خلاصه مطالب مندرج در سایت در سایر محیطهای الکترونیکی (مانند سایتهای اینترنتی) باید همراه با درج نشانی پیوند(لینک) اینترنتی مرکز باشد.

4- انتشار ( چاپی یا الکترونیکی) مقالات، کتب، گزارش طرحهای پژوهشی، گزارشهای علمی و مقاله‌های همایشها بدون اخذ مجوز از ناشر(مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران) ممنوع است.

 نشانی تماس: edit@irandoc.ac.ir تلفن: 66494980.


ارسال شده در توسط نسیم احمدی